Nagły atak szkolnych wspomnień

Moja wychowawczyni w podstawówce mówiła o mnie: „inteligentny, ale leniwy”. Pomijając już fakt, że odpowiednia forma lenistwa może być tylko dobrą rzeczą, to krzywdząca nieprawda. Ja po prostu zawsze miałem coś ciekawszego do roboty niż to, co mi kazali robić [w szkole], a tylko z perspektywy wychowawczyni wychodziło na to samo.

Innymi słowy: byłem po prostu inteligentny (jak myślę).

Mam tak do dzisiaj. Na szczęście lub niestety, zależnie od kontekstu. [Czyż nie wszystko zależy od kontekstu?]

[PS: Wychowawczyni w podstawówce uważała też, że mam talent literacki. Nauczycielka polskiego w liceum by się z nią kategorycznie nie zgodziła. Takie życie.]

One thought on “Nagły atak szkolnych wspomnień

Skomentuj

