Kto następny?

To pytanie nasunęło mi się po raz pierwszy prawdopodobnie w podstawówce. I od zawsze mnie intrygowało, że chyba tylko mi się nasunęło, a przynajmniej nie nauczycielce biologii. Mianowicie:

Jaki byłby kolejny etap ewolucji po ssakach?

Wszyscy wiemy, że ssaki to najbardziej zaawansowane organizmy zwierzęce na Ziemi. Ale chyba naiwne by było sądzić, że to ostatni możliwy etap ewolucji. Tak tylko się przypadkiem złożyło, że zbieg oszałamiającej ilości okoliczności doprowadził do powstania cywilizacji pewnego jednego gatunku hominidów i taka jest nasza perspektywa. Oczywiście, teoretycznie można sobie próbować wyobrazić jakieś ulepszenia, ale raczej nie jakiś fundamentalny skok ewolucyjny. Poprzez analogię: czy ktoś widząc gady i nic ponad to mógłby sobie wyobrazić, że kolejnym krokiem będą ssaki? Krokodyl (majstersztyk w swojej kategorii) ssący pierś matki? No właśnie.

Na tym moje rozumowanie zawsze się kończyło. Jako inżynierowi pozostaje mi tylko poczekać kilkaset milionów lat i zobaczyć co się stanie…

11 thoughts on “Kto następny?

  1. no nie mów że ukoronowaniem przetasowań genetycznych trwających kilkadziesiąt gigawieków miało by być właśnie SSANIE (vide dzisiejszy popularny wpis na joggerze o ssaniu właśnie). No chyba że Bóg jest /b/tardem.

    co to znaczy że ssaki są "najbardziej zaawansowane" ? mam podejrzenie że wciskasz nam tu jakieś dziewiętnastowieczne dyrdymały ;>

    Lubię to

  2. kontrprzykłady czego ? w kwestii "zaawansowania" ssaków ? ale wpierw musiał byś napisać co miałeś na myśli pisząc o zaawansowaniu (więc niewykluczone że masz rację, bo ja nie wiem co miałeś na myśli) ;)

    Lubię to

  3. szymonie, Jezuch nie zając, nie ucieknie, cierpliwości ;)

    Ja tam w sumie nie wiem jakie są obecne wyobrażenia, a "Okamgnienia" akurat nie czytałem… No ale czy chociażby stałocieplność ssaków nie jest, powiedzmy, innowacją? O takie rzeczy chodzi…

    @cvn – a koty i tapiry nie są ssakami? ;)

    Lubię to

  4. jasne że jest… jakoś póki co nie chce mi się pichcić wyjaśnienia, przeszkadza mi w tym nadmierny pedantyzm ;)

    o sprawie pamiętam ;)

    Lubię to

Skomentuj

