„Lepiej być tchórzem niż normalnym człowiekiem”

Toczyła się rozmowa, w której różni członkowie Zespołu, głównie ci nowi, opowiadali o różnych swoich mniej lub bardziej traumatycznych przeżyciach zawodowych (zawody zawodowe? (zawody na zawody zawodowe??)). W pewnym momencie, sprowokowany stwierdzeniem Kierownika, że porzucanie trudnej i stresującej pracy to tchórzostwo, Kolega Nowszy (geek-ekstrawertyk), który właśnie do nas uciekł z poprzedniej roboty, w której spędził niespełna miesiąc, odparł, że woli być tchórzem niż normalnym człowiekiem.

Wcale właściwie nie jest pewne, że tak powiedział, bo tuż za naszym oknem robotnicy walili młotem pneumatycznym (a my gadaliśmy przy otwartym oknie…), ale właśnie tak to wszyscy usłyszeli, a miliony nerdów nie mogą się mylić, jak to się [nie] mówi. I jak to bywa w pokoju wypełnionym nerdami (tym razem już sztuk sześć!), przez kolejne kilka minut wałkowaliśmy tę hipotezę, że lepiej być tchórzem niż normalnym człowiekiem.

Niestety popsułem trochę zabawę spostrzeżeniem, że przecież normalny człowiek jest psychicznym wrakiem, storturowanym i zdezelowanym przez stres ścigania się z innymi szczurami – i dodałem przy tym, że zawsze głosiłem z dumą, że jestem nienormalny.

Bo co to jest norma? Norma to szarość, niewyróżnianie się. I sądząc po popularności portalu deviantART nie jestem jedynym dewiantem myślącym w ten sposób.

A co do Kolegi Nowszego, należy się pod-anegdota pod podtytułem: „W pracy w Google”.

Z pewnych powodów, których nie ma sensu zgłębiać, nie mogłem dzisiaj pójść w swojej zwyczajnej koszuli i musiałem pójść szpanować koszulką z logo Google Summer of Code 2008. Wszyscy zdawali się albo nie zauważać, ignorować, lekceważyć, albo taktownie nic nie mówili, albo tylko tak mi się tylko zdawało, że ktoś powinien coś zauważyć. Tymczasem przychodzi Kolega Nowszy, trochę robi zamieszania (jak przystało na ekstrawertyka, który nie może po prostu wejść i usiąść do pracy), i nagle wykrzykuje z żywą urazą w głosie:

– Skąd masz koszulkę Google??!

Odparłem z lekceważącą dumą, że zapracowałem. Kierownik zaś, który zazwyczaj uprawia kunktatorstwo wagi ciężkiej i najwyraźniej nie ma nic lepszego do roboty niż nas zagadywać, dodał:

– Na nim [znaczy na mnie – przyp. J.] wygląda lepiej. Bardziej inteligentnie.

No ba!

One thought on “„Lepiej być tchórzem niż normalnym człowiekiem”

Skomentuj

