Święto betonowego lasu

Sensacja! Po sporo ponad połowie roku od rozpoczęcia budowy i dobrych kilku miesiącach po jej zakończeniu, wreszcie otwarta została kładka w pobliżu Reala na Grochowie. Sam nie mogłem w to uwierzyć. Trzy zebry i jedna minuta na drodze do pracy mniej!

[Ów Real kiedyś był Géantem, w związku z czym nazywam go – i zawsze już będę nazywał – „bażantem”. A co do przejęcia jednej francuskiej sieci przez inną francuską sieć mam taki dowcip:

– Dlaczego Géant wyniósł się z Polski?

– Bo kupili CMS od mojego pierwszego pracodawcy. [Nawet przez chwilę byłem w ich biurze!]

Sam jestem ciekaw ile jest w tym prawdy.

Transakcja była najprawdopodobniej ułatwiona przez fakt, że ów pracodawca też był Francuzem. I kiedy taksówkarz powiedział:

– A, do „żanta”!

Szefu-Frąsuz poprawił go:

– Żi-ą!

To zdarzenie tylko pogłębiło moją niechęć do tego języka. Przy innej okazji Szefu-Frąsuz narzekał na polską ortografię, na co Jezuch, mistrz ciętej riposty, odparł:

– Polska jest niczym przy francuskiej. Np. my piszemy „Bordo”, podczas gdy wy piszecie „Bourdeaux”.

Nie miał innego wyjścia jak przyznać mi rację.]

3 thoughts on “Święto betonowego lasu

Skomentuj

