Warszawka wita prowincję

Kolega Najnowszy opowiedział taką historyjkę:

Mój kumpel z rodzinnego miasta [nie pomnę którego -przyp. J.], niedużej mieściny, przyjechał do Warszawy. I kiedyś poszedł na imprezę. A tam podchodzi do niego jakaś „blachara” i pyta:

– Czym przyjechałeś?

– Ósemką…

– Czym? Czym? Beemką?

– Ósemką… tramwajem…

Podobno prawie umarła ze śmiechu. A kumpel, mocno speszony, czym prędzej się z imprezy wyniósł.

A ja, poważny, dobrze zarabiający informatyk z aglomeracji stołecznej, dojeżdżam do pracy autobusem. I nie zamierzam inaczej.

[Swoją drogą przypominam sobie, że kiedy pierwszy raz zacząłem częściej bywać w stolcy, musiałem się świadomie przyzwyczajać do istnienia sygnalizacji świetlnej. W mojej aglomeracyjnej miejscowości to się po prostu słyszało, że nic nie jedzie i się szło. A pierwsze światła pojawiły się dopiero jakieś 10 lat temu i do dziś są tylko na głównej ulicy (i tylko przeszkadzają)…]

5 thoughts on “Warszawka wita prowincję

  1. Dobre.
    Mnie kiedyś za czasów podstawówkowych koleżanka-sąsiadka zapytała, czego słucham. A ja: "radia". Bezlitoście mnie obśmiała ;)
    Gdybym mogła się przenieść w czasie, to powiedziałabym małej cvn, żeby się nie przejmowała :)

    Lubię to

  2. Kiedy byłem w sanatorium, kiedyś zapytałem przy zbiorowym stole (do dzisiaj mam koszmary związane z serwowaną tam zupą mleczną z ryżem) "co jest w telewizorze". Do dziś nie wiem dlaczego mnie wyśmiali ;P

    Do dziś też nie wiem po co w ogóle pytałem.

    Lubię to

  3. Tak serio-serio? Jeśli tak, to wiem. I gdybym mógł się cofnąć w czasie, powiedziałbym małemu jezuszkowi, żeby tonem pełnym bezdennego sarkazmu odparł "widzę, że wiele obecnych tu osób nie zna pojęć ‚idiom’ i ‚żargon’".

    Lubię to

Skomentuj

