Leń w pracy

Ludzie mi nie wierzą, kiedy im mówię, że jestem leniem.

Jestem leniem!! I jestem z tego dumny!

Pytają mnie: co będziesz robił na urlopie?

Odpowiadam: obijał się.

A oni robią dziwne miny. To jest jakiś głupi przesąd, że na urlop trzeba gdzieś wyjechać. Popieprzyła im się przyczynowość. Na urlopie robi się to, co się chce robić, a na co nie ma czasu bez urlopu. Dla niektórych (większości?) są to wyjazdy. Dla mnie jest to obijanie się. Ale obijać się jakoś tak nie przystoi, dlatego ludzie mówią, że na urlop powinno się wyjechać. Ja się nie wstydzę powiedzieć: tak, mam ochotę się obijać.

Ale tak jak istnieje pozornie paradoksalne pojęcie „aktywny wypoczynek”, tak też istnieje „czynne obijanie się”. Polega to na tym, że robię to, na co mam ochotę i kiedy mam na to ochotę. Ale robię. Ale nie to, co inny by chcieli, żebym robił. A więc jest to „obijanie się”.

W pracy wstrzymaliśmy klepanie kodu i klepiemy dokumentację. Ale mam problem. Ja już swoje odbębniłem. Ale – sytuacja niemożliwa – nie mam kodu do klepania (albo mi nie pozwalają).

Nie mam co robić.

Nie. Mam. Co. Robić.

NIE MAM CO ROBIĆ!!!

Szacuję, że zeświruję od tego już jutro.

Ja, leń.

[Jeszcze muszę wybadać, czy Kierownik nie oszukuje mówiąc, że mogę do nowego roku się obijać poza pracą, zamiast w pracy, a oni mi wklepie, że pracowałem w domu. Ale nawet wtedy pewnie niepewność by była jeszcze gorsza od nudy.]

4 thoughts on “Leń w pracy

  1. Bo fajnie sie polenic w innych okolicznosciach przyrody. Stad warto pojechac gdzies, by robic co sie chce, ale by to bylo inne niz zwyczajowe weekendowe leniuchowanie. Swiat jest taki ciekawy, ze troche szkoda siedziec na dupie ;)

    Lubię to

  2. nie chce mi się zgadywać: problem w tym, że świat jest duży, a ponieważ nie starczy mi nawet kilku żyć, żeby go poznać w takim stopniu, na jaki miałbym ochotę, wolę nawet nie zaczynać ;) [I pomyśleć, że moją wymarzoną karierą jest planetolog…]

    cvn: najpierw muszę to skądś zdobyć ;)

    Lubię to

Skomentuj

