Zapach

Węch to najbardziej pierwotny z naszych zmysłów – sięga rodowodem do najpierwszych receptorów chemicznych u ameb czy innych pierwotniaków taplających się w niezupełnie-już-dziewiczym oceanie młodej Ziemi. Jest zaryty w najgłębszych warstwach naszych mózgów i jego interakcje z pamięcią są wyjątkowo silne.

Jest marka perfum, które na zawsze już będą mi się kojarzyły z nauczycielką rosyjskiego w liceum (czyli wstrętnie).

Jest marka perfum, które na zawsze już będą mi się kojarzyły z moją pierwszą porażką zawodową, w pierwszej pracy, kiedy to pracowałem na urządzeniu przenośnym (przodku współczesnych smartfonów), pożyczonym od przedstawicielki klienta i obficie unurzanym w jej zapachu.

Skojarzyło mi się to wszystko kiedy dzisiaj wieczorem wracałem z pracy i szedłem w cieniu aerodynamicznym pewnej młodej dziewczyny. Dziewczyna szła w towarzystwie pewnego młodzieńca i zostawiała za sobą ogon silnego zapachu, który skądś chyba znam i który z czymś mi się chyba kojarzy… Jadalnia w jakimś domu gdzieś hen, hen w zamierzchłej przeszłości… Stół zastawiony do obiadu, zupa rozlewana z dużej, porcelanowej wazy… Chyba.

Może od dzisiaj zapach ten będzie mi się kojarzyć z tym chłodnym i wilgotnym wieczorem, kiedy to księżyc wyglądał spoza chmur otoczony lisią czapą.

11 thoughts on “Zapach

  1. Szczerze powiedziawszy, ja też :D A jeśli chodziło Ci o "wszystko"… jak komuś cień aerodynamiczny kobiety kojarzy się z zupą, to medycyna jest bezradna :P

    [żeby chociaż drugie… udka na przykład… ale zupa?…]

    Lubię to

  2. Pachniesz jak waza pełna zupy… – powiedział wtulając się w jej długie włosy opadające lekkimi falami na plecy. – Pożrę Cię łyżką!

    :-D (Przepraszam, wstydzę się, ale nie mogłam się powstrzymać) :-D

    Lubię to

Skomentuj

