Szparagi

Wszyscy zapewne pamiętamy jak w szkole (niekoniecznie w ramach programowego nauczania) dowiedzieliśmy się, że owszem, tylko dzikusy jedzą palcami (co oczywiście oznacza, że Arabowie to dzikusy), zaś Kulturalni Ludzie tylko srebrnymi sztućcami, przy stole i rozmawiając o takich fascynujących tematach jak pogoda… ale są wyjątki. Na przykład szparagi – szparagi je się palcami i tak jest przyjęte, że to jest kulturalne. Wówczas o szparagach wiedziałem w sumie tylko tyle, że mogłyby być symbolem fallicznym, a reszta była tylko ciekawostką – podniecającą dla tych wszystkich małych dzikusów jakimi wszyscy byliśmy. Bo skąd właściwie wziąć szparagi na własnym stole? (Nie, nie z fabryki.)

Tymczasem wczoraj mignęła mi wiadomość, że Polacy najwyraźniej polubili szparagi. To ciekawe, bo właśnie wczoraj na obiad pożerałem szparagi, wielce niekulturalnie, bo mimo wszystko starałem się nie palcami. Były upaćkane w maśle, a tłuste paluchy to nic przyjemnego – więc próbowałem się zniżyć do poziomu jakichś tam dzikusów, którzy szparagi jedzą sztućcami. Ale wyniosłem z tego taką naukę, że wiem skąd się wziął ten wiekopomny wyjątek. Mianowicie szparagi je się palcami ponieważ…

inaczej się nie da

Dziękuję za uwagę.

3 thoughts on “Szparagi

Skomentuj

