Referendum: wrażenia

Skończyła się już cisza wyb…… referendalna? To dobrze.

Prawda, że poszedłem dość późno, więc pustki w lokalu nie powinny dziwić – widziałem tylko dwie osoby: jeden właśnie był wyszedł i wsiadał do swojego Malucha (jego dziewczyna została w samochodzie), druga właśnie wychodziła – ani członkowie komisji przerzucający się z nudów głupkowatymi dowcipasami. Mimochodem przyglądałem się liście uprawnionych podczas gdy komisjant (istnieje takie słowo?) je przerzucał w poszukiwaniu mojego nazwiska i rzuciła mi się w oczy niska zawartość podpisów, nie więcej niż 10%. Pytania z kłótni o ich konkretne sformułowanie wyszły relatywnie zrozumiałe dla przeciętnie ignoranckiego dyletanta takiego jak ja. Wychodząc powiedziałem „do widzenia” woźnej – starowince, którą być może nawet mogłem pamiętać z własnych czasów szkolnych (rzecz odbywała się w mojej podstawówce).

I to tyle jeśli chodzi o szopkę urządzaną dla pozoru, że się słucha głosu obywateli.

5 thoughts on “Referendum: wrażenia

  1. Ludziom to zawsze coś przeszkadza. Jak partie to nie ma jakiej wybrać. Jak pytania to oczywiste, dwuznaczne, albo jeszcze inne. Albo za dużo banerów, albo za mało. Wczoraj poszło mniej niż 10%, a dziś do debaty znów stanęły rzesze oburzonych ludzi. Podobno gdyby było pytanie o lasy państwowe to byłaby frekwencja 100%. ;-)
    Taką mamy frekwencję jacy jesteśmy. Widać jesteśmy raczej niezbyt poukładani, a chciałoby się mieć hohoho.

    Lubię to

  2. A ja nie poszłam, bo miałam wrażenie, że nikogo mój głos nie obchodzi, a referendum jest wynikiem paniki, w którą wpadł prezydent Komorowski i jego sztab po przegranej pierwszej turze wyborów. Niby była to przemyślana decyzja, a jakoś źle się z tym czułam, bo odkąd mam prawo głosować, nigdy nie opuściłam żadnych wyborów…

    Lubię to

Skomentuj

