Wiesz że cywilizacja się kończy kiedy ludzie myślą że jestem z wyższych sfer

Na razie tylko w restauracjach, ale zawsze coś.

Restauracja pierwsza: incydent ten opisałem prawie dokładnie dwa lata temu. W skrócie: grillowany łosoś + Guinness + zwrócenie uwagi że do ryby nie podaje się noża (chyba że takie specjalne, które jeden jedyny raz w życiu dostałem tylko w smażalni ryb we Fromborku) = posądzenie o bycie smakoszem.

Restauracja druga: incydent miał miejsce dzisiaj w porze popołudniowej. Zawitałem w niedawno otwartej, a obecnie mojej ulubionej, knajpie z kuchnią indyjską, nepalską i tajską, prowadzonej przez autentycznych hindusów/Nepalczyków/Tajów. Zamówiłem chilli nepalskie z grzybami. Było pyszne, jak zawsze. Zapłaciłem rachunek, po czym kelner pyta mnie czy nie jestem aby Hare Kriszna. Że hę? Ja?? Zapytałem skąd taki pomysł i usłyszałem, a przynajmniej próbowałem usłyszeć przez jego polszczyznę mocno zabarwioną hinduskim/nepalskim/tajskim akcentem (wszak był to rodowity hindus/Nepalczyk/Taj), że – jak się domyślam – to dlatego, że zawsze zamawiałem dania wegetariańskie. Co po prawdzie prawdą nie jest, bo czasem zamawiałem kurczaka. Ale jednak – świętych krów nie tykam. No dobra, nie podpada to za bardzo pod „wyższe sfery” (tytuł notki to, przyznaję się bez bicia, bezczelny clickbait), chociaż w pewnym sensie mnie to pozytywnie zaskoczyło (krisznowcy to fajni ludzie są!). I z tego zaskoczenia odparłem że jestem tylko „zwykłym Polakiem”.

A teraz… umysł ścisły podpowiada mi, żeby następnym razem wstąpić do Sheratona, czy czegoś w tym rodzaju, i zobaczyć co się stanie.

3 thoughts on “Wiesz że cywilizacja się kończy kiedy ludzie myślą że jestem z wyższych sfer

  1. O mnie myślą tylko, że jestem taka grzeczna i dobrze ułożona, że jak użyję jakiegoś wulgaryzmu, to potem wszyscy są zdziwieni, że mi takie słowo przez gardło przeszło.W restauracjach niestety nie wzięto mnie nigdy ani za wyższe sfery, ani tym bardziej za Hare Kriszne.

    Lubię to

Skomentuj

