Rzecz zawierająca najbardziej interesujący pomysł, jaką obejrzałem w tym roku

Mało ostatnio oglądam tych „naj” rzeczy. Jakoś ostatnimi czasy trudniej mnie zainspirować… albo poziom TED spadł ;) Czasem coś zaiskrzy, ale nie dość żeby mi się chciało odpalić edytor nowego wpisu. No, było jakiś czas temu coś czym rzeczywiście się podjarałem, ale to akurat nie był TED. Po czym zbierałem się i zbierałem, żeby coś o tym napisać, i jakoś sprawa do dziś odkłada się sama (widzę że nawet zrobiłem szkic, ale nie zapisałem linku do tego czegoś; brawo przeszły ja!). W każdym razie… oto prezentacja, w której jeden pomysł spodobał mi się tak bardzo jak publiczności:

Adam Alter: Why our screens make us less happy

Oczywiście, kiedy koleś zaczął mówić o „ekranach” (nie przeciwdźwiękowych, nie radiacyjnych, etc. – i nie o ekranoplanach) i jak wpływają one na nasze życie, od razu pomyślałem o Czarnym lustrze.  Czyli nie jest pierwszy. Na szczęście nie chodziło mu o to, żeby roztaczać wizje jaka ta „dzisiejsza młodzież” jest gorsza od wyidealizowanego wyobrażenia siebie w wieku młodzieńczym. Rzetelne badania naukowe, i te sprawy. Nic specjalnie porywającego. Poza dwoma pomysłami: jeden z biura w Holandii, w którym pod koniec dnia pracy biurka podjeżdżają do góry i chcesz czy nie chcesz, musisz iść do domu… albo popracować gdzie indziej ;) Drugi, jeszcze lepszy, jest z Niemiec: gdy ktoś idzie na urlop, wszystkie wiadomości wysłane na jego konta służbowe są kasowane. No, z wiadomością zwrotną żeby molestować kogoś innego, ale jednak. TO JEST KURWA GENIALNE!

Skomentuj

