Kilka spostrzeżeń muzycznych spalonych sierpniowym słońcem

Akrocynic: Sprawa z Obscurą (przynajmniej na tej płycie) ma się podobnie jak z Twelve Foot Ninja tylko bardziej: tak jak przerośnięty wojownik z Japonii przywodzi dość jasne skojarzenia z Faith No More, tak Akróasis natychmiast kojarzy się z Cynic. Sam vocoder jeszcze nic nie znaczy; sam vocoder w dialogu z growlem też; takoż charakterystyczny bas w kontrapunkcie do gitary; albo szybkie riffy staccato; a także nagłe zmiany tempa i metrum; ale wszystko to na raz? Wykapany Cynic. Są pewne różnice, ale tak jawne nawiązania pozostawiają mnie z uczuciem ambiwalentnym. Powiedziałbym że z niesmakiem, gdyby nie jeszcze jedno podobieństwo: to jest naprawdę dobra muzyka. Tylko że jest najlepsza właśnie wtedy, kiedy brzmi jak Obscura a nie Cynic, bo Cynic jest tylko jeden.

Wear Your Inabilities: Nikt pewnie się nie spodziewał po wokaliście metalcore’owego zespołu, że nagra coś tak powolnego i smętnego. Mi to tam rybka, bo Converge nie słucham. Tutaj jednak się naprawdę nieźle spisał, nawet jeśli po tej płycie doskonale widać jak marnym jest wokalistą ;) O wiele lepszy z niego kompozytor, potrafiący sprawić, że coś tak powolnego i smętnego nie brzmi nudno. Perkusja na to nie pozwala, chociażby. I ona właśnie, wraz ze świdrującymi gitarami, jest głównie odpowiedzialna za perełkę Best Cry Of Your Life (świetny tytuł, BTW).

Łan pała: (Tym razem nie mogłem wymyślić dostatecznie głupiego kalamburu, więc pozwoliłem,  by zespół mnie wyręczył.) Łąki Łan nie muszą się podobać, ale trzeba przyznać, że jest to coś absolutnie wyjątkowego. I to by było na tyle…

3 thoughts on “Kilka spostrzeżeń muzycznych spalonych sierpniowym słońcem

  1. Co z tym Łąki łan? ;-) Ja też kiedyś w radiu usłyszałem Lovelocka i lubię do niego wrócić. Chociaż to w ogóle nie mój styl muzyczny.

    Lubię to

Skomentuj

